Egyértelműen elmondja az elvárásait, s azt számon is kéri
Egy jó főnök terveit és igényeit egyértelműen az alkalmazott tudtára adja, s nem követelőzik a megbeszélt határidő előtt, valamint amiatt ami a munkavállaló munkaköri leírásában nem szerepel.
Egy jó főnök dicsér
Amennyiben munkánkban eredményesek vagyunk, feladatunkat tökéletesen elvégezzük, akkor – bár ez a kötelességünk, és az érte járó dicséret a keresetünk – a jó főnök dicsérettel is honorálja igyekezetünket. Ezzel is ösztönözve bennünket a további maximális teljesítményre, valamint sokkal emberibbnek is tűnik ezáltal a vezető.
Gondoskodik a kollégák közti harmóniáról
Nehéz dolga van a vezetőségnek, ha a munkavállalói közötti harmóniáról kell gondoskodnia, hiszen idejének javarészét nem a közvetlen társaságukban tölti. A vezetőség előtt pedig hajlamosak a dolgozók a legjobb formájukat adni, így sokszor nincs is nyoma annak a főnök számára, hogy bármelyik kolléga kellemetlenül érzi magát az adott közegben.
A csapatmunkát azonban nem csak folyamatos jelenléttel, de a megfelelő környezet megteremtésével is segítheted! Üveg térelválasztó falak használatával – zárt, átláthatatlan gipszkarton falak helyett – például megkönnyítheted a cégen belüli kommunikáció áramlását amellett, hogy esztétikus és kellemes munkakörnyezetet teremthetsz.
A jó főnök nem főnök, hanem vezető
Igaz ami igaz, hogy a legtöbb vállalkozásban a főnöknek sokkal több dolga van annál, mintsemhogy folyton szakmázzon. A cég fenntartása körüli intéznivalók egész embert kívánnak, azonban a jó főnöknek nem szabad eltávolodnia a szakmától, ahhoz értenie kell, és vezetőként viselkedni a kollégák előtt.
A jó főnök figyelembe veszi a személyes kéréseket, problémákat
Természetesen minden profitalapú vállalkozás esetében előfordul, hogy egy-egy túlzottan “problémás” alkalmazottat már nem éri meg megtartani, azonban hidd el, hogy sok esetben megéri odafigyeli a kollégák ügyes-bajos dolgaira. Mindenekelőtt: főnökként is maradj ember, ha alkalmazottad reggel jó okkal késik és ebből nem csinál rendszert, ne csinálj belőle nagy ügyet!
A jó főnök tudja, kinek mi a dolga
Egy nagyobb vállalkozás esetében ez nehéz lehet, azonban egy igazán jó vezető még a legkisebb feladatot ellátó személyt is ismeri, és tudja hogy neki mi a feladata. Nincs annál frusztrálóbb a kollégák számára, mint mikor a főnökség olyan miatt kéri számon őket, ami nem is az ő feladatuk.